You are currently viewing Jak promować firmę na rynku lokalnym?

Jak promować firmę na rynku lokalnym?

Lokalne zaangażowanie firmy jest niezwykle ważne – to właśnie dzięki wsparciu społeczności zdobywamy pierwszych klientów, ale też i pracowników. Promowanie własnej marki na rynku lokalnym może mieć wiele form i warto włączyć w nie także firmowe gadżety.

Promowanie firmy na rynku lokalnym to przede wszystkim budowanie społeczności, która będzie lojalna wobec konkretnej marki. Nie ma znaczenia, jaki biznes prowadzimy – spożywczy, przemysłowy czy może usługowy. Wieloletnie obserwacje pokazują, że zawsze chętnie korzystamy z produktów firm, które działają na „naszym podwórku”, ale żeby tak się stało, społeczność musi o jej istnieniu wiedzieć.

Budowanie marki lokalnie – dobra atmosfera to podstawa

W każdym biznesie, bez względu na rodzaj i wielkość działalności, dla dobrego imienia marki znaczenie ma organizacja wewnętrzna. Jeśli zarządzanie projektami i pracownikami przebiega w dobrej atmosferze, więcej osób zainteresowanych jest pracą w twojej firmie i chętnie poleca twoje produkty.

Działania te nazywają się PR-em wewnętrznym lub po prostu organizacją pracy. Zadbasz o nią nie tylko dobrze planując prace swojego zespołu, ale również angażując pracowników we wspólne działania czy organizując dla nich konkursy, w których mogą zdobyć na przykład firmowe puchary albo medale za swoje zawodowe osiągnięcia.

Działaj lokalnie, myśl globalnie, czyli frontem do klienta

Współczesne działania marketingowe obecne są przede wszystkim w sieci. Przez to bardzo często zapominamy o podstawach reklamy, które wciąż – szczególnie w małych społecznościach – mogą przynieść znacznie większe efekty niż wielkoformatowy bilboard w centrum miasta.

Zapomniany sponsoring lokalnych wydarzeń to doskonała okazja by dać się poznać przez społeczność, zorganizować drobne zawody czy konkursy. Nie musisz posiadać wielkiego budżetu – często wystarczy podarować zawodnikom medale z logo twojej firmy czy puchar dla zwycięzcy, który będzie doskonałą i sentymentalną pamiątką.

Daj się poznać i zapamiętać!

Najprostszą formą lokalnego marketingu jest przygotowanie upominków i gadżetów reklamowych, które szybko staną się twoją reklamą przekazywaną z rąk do rąk. Kubki z logo twojej firmy, długopisy czy smycze, do których przywieszone zostaną klucze to jedna z metod, która doskonale sprawdza się przez kilka ostatnich dekad.

Po pierwsze każdy lubi gratisy, a po drugie często wędrują one z rąk do rąk utrwalając logo czy nazwę naszej firmy. Takie gadżety możesz rozdać na lokalnym targu, podczas spotkania firmowego czy po prostu zostawić je w skrzynce pocztowej.

W promowaniu firmy wśród społeczności najważniejszą rolę gra twój uśmiech, życzliwość oraz gadżety reklamowe – daj się poznać społeczności od dobrej strony i podaruj im drobny upominek, który będzie im przypominał o twojej marce.