You are currently viewing Jak promowa? firm? na rynku lokalnym?

Jak promowa? firm? na rynku lokalnym?

Lokalne zaanga?owanie firmy jest niezwykle wa?ne – to w?a?nie dzi?ki wsparciu spo?eczno?ci zdobywamy pierwszych klientów, ale te? i pracowników. Promowanie w?asnej marki na rynku lokalnym mo?e mie? wiele form i warto w??czy? w nie tak?e firmowe gad?ety.

Promowanie firmy na rynku lokalnym to przede wszystkim budowanie spo?eczno?ci, która b?dzie lojalna wobec konkretnej marki. Nie ma znaczenia, jaki biznes prowadzimy – spo?ywczy, przemys?owy czy mo?e us?ugowy. Wieloletnie obserwacje pokazuj?, ?e zawsze ch?tnie korzystamy z produktów firm, które dzia?aj? na „naszym podwórku”, ale ?eby tak si? sta?o, spo?eczno?? musi o jej istnieniu wiedzie?.

Budowanie marki lokalnie – dobra atmosfera to podstawa

W ka?dym biznesie, bez wzgl?du na rodzaj i wielko?? dzia?alno?ci, dla dobrego imienia marki znaczenie ma organizacja wewn?trzna. Je?li zarz?dzanie projektami i pracownikami przebiega w dobrej atmosferze, wi?cej osób zainteresowanych jest prac? w twojej firmie i ch?tnie poleca twoje produkty.

Dzia?ania te nazywaj? si? PR-em wewn?trznym lub po prostu organizacj? pracy. Zadbasz o ni? nie tylko dobrze planuj?c prace swojego zespo?u, ale równie? anga?uj?c pracowników we wspólne dzia?ania czy organizuj?c dla nich konkursy, w których mog? zdoby? na przyk?ad firmowe puchary albo medale za swoje zawodowe osi?gni?cia.

Dzia?aj lokalnie, my?l globalnie, czyli frontem do klienta

Wspó?czesne dzia?ania marketingowe obecne s? przede wszystkim w sieci. Przez to bardzo cz?sto zapominamy o podstawach reklamy, które wci?? – szczególnie w ma?ych spo?eczno?ciach – mog? przynie?? znacznie wi?ksze efekty ni? wielkoformatowy bilboard w centrum miasta.

Zapomniany sponsoring lokalnych wydarze? to doskona?a okazja by da? si? pozna? przez spo?eczno??, zorganizowa? drobne zawody czy konkursy. Nie musisz posiada? wielkiego bud?etu – cz?sto wystarczy podarowa? zawodnikom medale z logo twojej firmy czy puchar dla zwyci?zcy, który b?dzie doskona?? i sentymentaln? pami?tk?.

Daj si? pozna? i zapami?ta?!

Najprostsz? form? lokalnego marketingu jest przygotowanie upominków i gad?etów reklamowych, które szybko stan? si? twoj? reklam? przekazywan? z r?k do r?k. Kubki z logo twojej firmy, d?ugopisy czy smycze, do których przywieszone zostan? klucze to jedna z metod, która doskonale sprawdza si? przez kilka ostatnich dekad.

Po pierwsze ka?dy lubi gratisy, a po drugie cz?sto w?druj? one z r?k do r?k utrwalaj?c logo czy nazw? naszej firmy. Takie gad?ety mo?esz rozda? na lokalnym targu, podczas spotkania firmowego czy po prostu zostawi? je w skrzynce pocztowej.

W promowaniu firmy w?ród spo?eczno?ci najwa?niejsz? rol? gra twój u?miech, ?yczliwo?? oraz gad?ety reklamowe – daj si? pozna? spo?eczno?ci od dobrej strony i podaruj im drobny upominek, który b?dzie im przypomina? o twojej marce.